FC Groningen contracteert Pelle Clement. ‘Uniek in Nederland’
Symen BosmaSport

FC Groningen neemt Pelle Clement transfervrij over van Sparta Rotterdam. De 30-jarige middenvelder tekent een contract voor twee seizoenen groenwit.
Clement, geboren in Haarlem, begon met voetballen bij Koninklijke HFC in Haarlem, maar werd al snel gescout door Ajax, waar hij de hele jeugdopleiding doorliep. Hij speelde vooral voor Jong Ajax in de eerste divisie, en maakte in 2016 zijn debuut in de hoofdmacht, in een bekerduel tegen Kozakken Boys, waarin hij direct tweemaal scoorde.
Via Ajax naar Engeland
Even later debuteerde hij ook in de eredivisie, maar hij speelde slechts één wedstrijd daarin voor Ajax. Want in 2017 maakte hij de oversteek naar Engeland, waar Clement ging voetballen bij Reading FC in de Championship.
Dat avontuur duurde slechts één jaar. Daarna speelde Clement drie seizoenen voor PEC Zwolle, een seizoen voor RKC Waalwijk en sinds drie seizoenen is Clement in dienst bij Sparta Rotterdam.
Blij en enthousiast
Clement zelf heeft zin in een nieuwe stap, meldt hij op de website van FC Groningen. „Ik heb over het algemeen in het midden van het land gespeeld en kijk er naar uit om nu samen met mijn jonge gezin naar Noord-Nederland te verhuizen,” zegt Clement.
„Ik ben heel blij en enthousiast om hier te zijn. De verhalen die ik heb gehoord over de club en de stad spreken me aan, het is een fijne omgeving om in te werken en te wonen.”
Bekend terrein
Ook de Euroborg is al min of meer belend terrein, laat Clement op de site van de FC weten. “Ik heb hier inderdaad al vaak mogen spelen. De sfeer, support en het enthousiasme in het stadion spreken me enorm aan. Het is vrij uniek in Nederland en om straks voor deze supporters te mogen spelen, daar kijk ik misschien nog wel het meest naar uit.”












