Het BOB toernooi staat weer op stapel. Foto: Pixabay
De inschrijving voor het Bovensmilde Open Beachtoernooi (BOB) is geopend. Op zaterdag 11 juli wordt het terrein van de ijsbaan omgetoverd tot het decor voor een sportieve en gezellige middag beachvolleybal.
Het BOB-toernooi wordt dit jaar voor de vierde keer georganiseerd door WIK Bovensmilde. Het evenement vindt plaats tijdens de Wiekenloop en staat vooral in het teken van plezier, ontmoeting en sportiviteit. Zowel ervaren volleyballers als recreatieve spelers zijn van harte welkom om deel te nemen.
Drie velden
Er wordt gespeeld op drie beachvolleybalvelden op het ijsbaanterrein. Deelnemers kunnen kiezen uit twee categorieën. Voor de meer ervaren beachvolleyballers is er een 2 tegen 2-toernooi. Teams bestaan hierbij uit maximaal drie personen en wisselen tijdens de wedstrijd is niet toegestaan. Voor recreatieve spelers is er een 3 tegen 3-toernooi. In deze categorie mogen teams uit maximaal vier personen bestaan en is wisselen tijdens de wedstrijden wel mogelijk.
De wedstrijden worden gespeeld volgens de reguliere zaalvolleybalregels. Inspelen is mogelijk vanaf 12.00 uur. Het toernooi begint om 12.30 uur.
Zomertraditie
Rutger Breider vertelt namens de organisatie dat het BOB-toernooi uitgegroeid is tot een vaste zomertraditie: „Het draait niet alleen om winnen, maar vooral om gezelligheid, samen sporten en genieten van een mooie zomerdag. Met de beachvelden op de ijsbaan en de kantine die geopend is voor deelnemers en bezoekers, hopen we opnieuw op een sfeervolle editie.’
Teams kunnen zich online aanmelden. Inschrijven kan tot en met donderdag 9 juli. Vorig jaar deden tien teams mee aan het toernooi.