Koning Willem-Alexander bezoekt Zeerijp samen met Nationale Ombudsman
Hilbrand PolmanEemsdelta

Koning Willem-Alexander brengt dinsdagmiddag 27 januari een bezoek aan Zeerijp, naar aanleiding van de zware aardbeving in de nacht van donderdag op vrijdag 14 november.
De koning komt samen met Reinier van Zutphen, de Nationale Ombudsman. De beide mannen zullen in het buurthuis in gesprek gaan met gedupeerden die zich met klachten meldden bij de ombudsman. Nog steeds gaat de afhandeling van schademeldingen in veel gevallen traag en moeizaam. De vorst en de ombudsman gaan ook praten met de medewerkers die deze klachten moeten afhandelen.
De koning houdt zich al geruime tijd bezig met de gevolgen van de aardbevingen in de provincie Groningen en legde al meerdere bezoeken af.










