logoavatar

Koning Willem-Alexander bezoekt Zeerijp samen met Nationale Ombudsman

Eemsdelta
Koning Willem-Alexander bezocht eerder Ten Boer, waar hij sprak met Kiet Winter (rechts) en Dionne Meerstra (links) over wat jongeren merken van de aardbevingen en de gevolgen daarvan.
Koning Willem-Alexander bezocht eerder Ten Boer, waar hij sprak met Kiet Winter (rechts) en Dionne Meerstra (links) over wat jongeren merken van de aardbevingen en de gevolgen daarvan. Foto Corné Sparidaens

Koning Willem-Alexander brengt dinsdagmiddag 27 januari een bezoek aan Zeerijp, naar aanleiding van de zware aardbeving in de nacht van donderdag op vrijdag 14 november.

De koning komt samen met Reinier van Zutphen, de Nationale Ombudsman. De beide mannen zullen in het buurthuis in gesprek gaan met gedupeerden die zich met klachten meldden bij de ombudsman. Nog steeds gaat de afhandeling van schademeldingen in veel gevallen traag en moeizaam. De vorst en de ombudsman gaan ook praten met de medewerkers die deze klachten moeten afhandelen.
De koning houdt zich al geruime tijd bezig met de gevolgen van de aardbevingen in de provincie Groningen en legde al meerdere bezoeken af.

SUGGESTIES

LAATSTE NIEUWS

Ricardo, Hugo en Esther namen een kijkje bij de opening van het nieuwe busstation.
OPENING

Groningen heeft eindelijk een nieuw busstation. ‘Een cijfer? Een dikke 9!’